DÜZEY / ALAN / PROGRAM
ULUSAL DÜZEY YETERLİLİKLERİ |
ULUSAL ALAN YETERLİLİKLERİ |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
Bilgi |
||
Kuramsal, Olgusal |
||
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur |
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir - Alanı ile ilgili bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir - Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir |
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgiyi öğrenir |
Beceriler |
||
Bilişsel, Uygulamalı |
||
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır |
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar - Sağlıkla ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kanıta dayalı olarak kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar - Alana özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir |
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programında öğretilen bilgileri uygulama becerisi kazanır - Uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır - Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş ve bilimsel gelişmelere uyarlayabilme becerisi kazanır - Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve yönetme esaslarını planlama becerisi kazanır - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon eğitimini ulusal ve uluslararası çerçeve içerisinde yorumlayabilme becerisi kazanır - Alanı ile ilgili hizmet sunumundaki problemleri tanımlar, analiz eder ve sonuçları yorumlar - Süreç yönetimine ilişkin becerilerini geliştirerek karar alır ve organize eder - Kalite ve yeni teknolojiler konusunda bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır |
Yetkinlikler |
||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir |
- Alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir - Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanır |
Öğrenme Yetkinliği |
||
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir - Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir |
- Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir - Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir - Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir - Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir - Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular |
- Toplumun sağlık problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programında öğrenilen bilgiler ışığında toplumun sağlık problemlerine yönelik araştırma yapma becerisi kazanır - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır - Alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir - Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar - Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir - Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar |
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır |
Alana Özgü Yetkinlik |
||
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilir - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
- Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder - Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır - Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular - Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır - Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur - Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir - Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler - Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir |
- Mesleki etik ve sorumluluk alma becerisi kazanır |
Bu sayfa Sağlık Bilimleri Fakültesi tarafından en son 03.03.2022 11:44:55 tarihinde güncellenmiştir.